Pensam Bank

Pensam Bank – Værd at vide om lånemuligheder.

Der findes masser af låneudbydere på det danske bankmarked. Når der skal vælges ny bank eller findes et nyt lån, kan det have stor indflydelse på ens valg, at den bank man vælger, beror på troværdighed, høj kundeservice, gennemskuelighed samt gode lånevilkår.

Pensam Bank – Forbrugslån fra 10.000 – 200.000 kr.

Lån hos Pensam Bank igennem Lendme lån.

Disse værdier er vægtet højt hos Pensam Bank.

Denne guide vil skabe overblik over nogle af de mange fordele, som er forbundet med at have denne bank samt give relevant information om selve ansøgningsprocessen, der finder sted hos banken.

Ved at læse med videre vil der ydermere gives indblik i de særlige låneforhold, som finder sted ved at optage lån som privatkunde i Pensam Bank.

Særligt hvad angår den personlige kundeservice skiller banken sig ud fra mængden.

Pensam bank

Hvem er Pensam Bank?

Pensam Bank er en privatkunde bank og er blandt de billigste banker på markedet i Danmark. Banken hører til under PenSam koncernen og er 100 % ejet som datterselskab af PenSam Holding A/S.

Banken er til for medlemmer af fagforeningen og A-kassen FOA og medlemmernes familier. Der er særlige opsparingsmæssige fordele at hente hos kunde hos Pensam Bank.

Banken fungerer som en onlinebank og blev oprettet i 1989. Banken blev oprettet som en særskilt enhed som yderligere pensionstilbud til bankens kunder.

Banken har et forretningsgrundlag, der er baseret på at:

 

  • Levere gode ydelser omkring lån til kunderne
  • Tilbyde attraktive bankprodukter
  • Levere konkurrencedygtige priser og vilkår til bankens kunder

 

På grund af bankens størrelse indadtil (som klassificeres som et mindre pengeinstitut), findes der en simpel organisationsstruktur i banken.

Personlig kundeservice

Ved at skifte bank til Pensam og blive kunde hos dem, bliver man automatisk tilknyttet en personlig rådgiver. Denne kundeservice gør det nemt og trygt for kunderne altid at have en fast rådgiver, som der kan rettes personlige henvendelser og spørgsmål til.

Bankprodukter og kundetilfredshed
Banken tilbyder følgende bankprodukter:

  • Bank (lån og opsparing)
  • Forsikring (fritidshus-forsikring kåret som Bedst i Test af Forbrugerrådet Tænk penge 2018)
  • Pension
  • Sundhed (gratis vejledning med pensionsordning i Pensam)

At banken ingen filialer har, betyder, at der ikke er udgifter til fysiske bankafdelinger. Dermed spares der en masse penge, som kommer kunderne til gode.

Ved at have adgang til Netbank som kunde, har man mulighed for at tjekke sine bank mæssige forhold på alle døgnets timer.

Som en kundefokuseret bank, der lægger stor vægt på personlig service, har banken en høj grad af kundetilfredshed.

Netop tilfredsheds undersøgelser er et centralt værktøj hos banken i bestræbelserne på hele tiden at yde den bedst mulige kundeservice med høje standarder.

Pensam bank

Hvilke fordele er der som kunde hos Pensam Bank?

FOA-fordele
Som medlem af fagforeningen FOA kan der med en FOA Lønkonto opnås en høj rente, der er blandt de højeste på markedet. Der kan fås op til 3 % i rente på denne lønkonto.

Det kræver, at kunden samler hele sin privat opsparing hos Pensam Bank for at kunne opnå denne mulighed og samtidig få adgang til de øvrige fordele hos banken.

Konkurrencedygtige priser

Hos Pensam er det en del af bankens forretningsgrundlag at ville kæmpe for konkurrence priser, som har betydning for blandt andet at kunne tilbyde en lav rente på lån samt få gebyrer.

Gennemskuelige vilkår
Hos Pensam Bank skal man som kunde ikke bekymre sig om skjulte eller forvirrende vilkår og betingelser – banken gør det gennemskueligt at kende til rammerne om et lån.

Derudover skal kunderne ikke selv forhandle om at få lave renter. Banken arbejder for at skabe de bedste og laveste renter til deres kunder.

Services i forbindelse med kundefordele
Der er forbundet flere fordele med at være kunde hos banken. Der er ingen omkostninger forbundet med at oprette en lønkonto hos banken, når man er FOA-medlem.

Derudover har kunder med pensionsordning mulighed for at få gratis sundhedsrådgivning hos bankens Smerte-Hotline og Stress-Hotline.

Valg af låntype hos Pensam Bank

Det første step i processen med at ansøge om et lån, handler om at undersøge sine muligheder hos banken.

På bankens hjemmeside er det nemt og enkelt at beregne sit ønskede lån. Herfra kan man på kort tid få et overblik over muligheder for at optage et konkret lån.

Der kan vælges imellem 4 forskellige typer af lån:

 

  • Billån
  • Forbrugslån
  • Andelsboliglån
  • Boliglån

 

Ved at vælge forbrugslån kan der vælges at låne penge fra 10.000 – 200.000 DKK.

Det er muligt at ansøge om lån hos banken både som FOA-kunde samt som almindelig Løn-kunde. Uanset hvilken klassifikation sørger banken for, at kunden får en god rente, gennemskuelighed af betingelser og gebyrer samt en effektiv udbetaling.

Hvordan ansøger man om lån hos Pensam Bank?

Når valg af type af lån samt dets ønskede størrelse er gennemført, vil kunden være i stand til at vælge den ønskede løbetid på lånet. Herefter kommer en specifik oversigt frem omkring lånets nærmere detaljer.

Heraf vil det fremgå for kunden, hvad den månedlige ydelse f.eks. er samt de årlige omkostninger i procent.

Samtlige økonomiske punkter og detaljer omkring lånet vil fremgå.

Den afsluttende mulighed for kunden er at få tilsendt denne detaljerede oversigt over det konkrete lån til én. Samtidig vil det være muligt at anmode om at blive kontaktet af én af bankens rådgivere.

Det er muligt at få pengene fra lånet på ens konto indenfor få dage efter godkendt låneansøgning.

Særligt vedrørende forbrugslån hos Pensam Bank

Banken tilbyder særlig service i forhold til at flytte dyre forbrugslån hos andre banker over til Pensam og dermed samle flere lån under ét samlet forbrugslån.
Banken sørger for at klare alt arbejde, der er forbundet i denne proces.

Herved kan kunden spare potentielt mange penge ved at slippe for flere, fordyrende renter og gebyrer.

Sådan hjælper Pensam Bank med at gennemskue din daglige økonomi
Pensam tilbyder at udføre et gratis økonomi tjek af ens privat økonomi. Dette kan være en særlig anledning til at finde ud af, hvordan ens daglige økonomi hænger sammen – og hvorvidt det er fordelagtigt for én.

Ved at rette telefonisk kontakt til banken vil én af bankens rådgivere hjælpe med til at få klarhed over forholdene omkring ens privatøkonomi. Der behøves ingen ’forberedelse’ forud for at kontakte banken i form at skulle have en masse papirer liggende fremme.

Formålet er, at kunden kan blive klar over, hvorvidt vedkommende kan skabe mere luft i økonomien ved at spare penge igennem andre bankmæssige løsninger.

Det handler om kundens ønsker for vedkommende privat økonomi både på kort og lang sigt. Og målet for samtalen er at komme ind på de mest fordelagtige løsninger, der findes for den pågældende kunde.

Denne samtale tager mindre end et kvarter og kan være anledningen til at sammensætte en bedre økonomi.

Der kan gives personlige råd og anbefalinger i forhold til fordelene ved f.eks. at omlægge sine lån eller at samle flere lån i ét hos banken.

Pensam bank

Adresse, åbningstider og kontakt information

Pensam

📇 Jørgen Knudsens Vej 2, 3520 Farum


☎️ Telefon nummer 78 77 79 36


📧 E-mail skriv via deres kontakt formular


🌐 Pensam Hjemmeside


Åbningstider for personlig rådgivning:

Mandag – onsdag: 09.00 – 16.00

Torsdag: 10.00 – 18.00

Fredag: 10.00 – 16.00

Ved at udfylde en henvendelses formular på bankens hjemmeside, tilbyder de deres kunder (og potentielle kunder) at blive personligt kontaktet af dem.

Bankens rådgivere tilbyder derudover at kontakte nye låntagere i forbindelse med ansøgning og beregning af lån.

Derudover er det naturligvis altid muligt for kunder og andre interessere at kontakte banken.

Dette kan både ske gennem telefonisk henvendelse eller gennem bankens hjemmeside, hvor der kan udfyldes en specifik formular med plads til skriftlig henvendelse.