Tilbyd rabatkoder i din webshop og tjen flere penge

billede

Din webshop kan sætte ekstra skub i omsætning, hvis du begynder at tilbyde rabatkoder til udvalgte kunder, eller får koderne ud til et nyt kundesegment.

En af grundene til, at din omsætning kan forøges gevaldigt med hjælp af rabatkoderne er, at du får kontakt til tusinde og atter tusinde af kunder, der ikke har et loyalt tilhørsforhold til bestemte butikker.
Nethandel er globalt og de fleste kunder er i dag uinteresserede i, hvorfra det bestilte produkt sendes fra. Der kigges næsten udelukkende på prissætningen. Disse kunder er potentielle kunder der kan sendes ind i netop din netbutik, hvis bare prisen er den rigtige.

I jagten på de laveste priser er onlineshopperne begyndt at lede mere og mere efter de gyldne rabatkoder, der måske kan give ekstra fordele som fri fragt eller nedslag i prisen på 20-30%.
Især den yngre og pengestærke generation shopper løs på nettet, og det er netop det klientel, vi gerne vil have ind i netop vores egen webshop.

Stort set alt kan købes på nettet, og derfor findes der også rabatkoder til alle de kategorier, du kan forestille dig. Så om din shop sælger produkter indenfor tøj, sko, fiskegrej, møbler, kaffe eller noget helt andet, så kan du godt begynde at bane vejen for rabatkoder i din shop.

Skal du udbyde disse koder?

Det er selvfølgelig ikke livsnødvendigt, at din netbutik begynder at tilbyde rabatkoder til alle og enhver. Der findes rigtig mange netbutikker på det danske marked, som klarer sig meget meget fint uden.
Det spiller også ind på dit valg, om dine priser i forvejen er knivskarpe, og om der er avance nok i dine priser, til der kan gives en yderligere rabat.
tjen flere penge
Der findes også klare eksempler på, at nogle netbutikker intet får ud af udbydelsen af rabatkoder. Om det er fejl i deres markedsføringsstrategi, eller om deres kunder ikke bruger det. Ja det kan vi kun spå om.

Vi har selvfølgelig nogle ideer til, hvordan du som ejer af en netbutik kan implementere rabatkoderne i din strategi, så du får noget positivt ud af dem i fremtiden.

Tilbyd fri fragt

En webshop er efter stort set efter hver enkelt transaktioner i en situation, hvor du skal sende pakker ud til kunderne.
Udgiften til fragten lægges oftest over på køberen. Det er en nødvendig og vigtig del af handlen. De fleste shoppere bander over fragten og udgifter dertil.
Du kan derfor lave en rabatkode der sendes ud til dine følgere på sociale medier, dem der abonnerer på nyhedsbrevet eller dem der lige har handlet.
Med en rabatkode på fri fragt, kan du måske lokke kunderne ind i din shop frem for konkurrenternes.

Rabatkode der giver kontant besparelser

De rabatkoder der søges mest efter på nettet, er helt klart rabatkoder der med en hvis procentsats giver en direkte kontantrabat.
Sådan en type rabatkode kan på forskellige måder give din omsætning et kæmpe boost.
kæmpe boost
En kode der giver rabat, gør køberen mere interesseret i, at putte flere varer i indkøbskurven, da de derved opnår en handel, hvor de ser en stor besparelse i forhold til normalprisen.

Du kan også opsætte en rabatkode der skaber direkte mersalg.
Altså en rabatkode der først kan bruges i transaktioner, hvor prisen overstiger et bestemt beløb. Det kan være 10% rabat, når der købes for mere end 999 kr.

Rabatkode til udgående sortiment

Du kan i din shop også tilbyde en rabatkode, der kun virker til bestemte produkter eller kategorier. Hvis du vil tilbyde denne type koder, så kan de bruges på så smart en måde, at du kan få tømt det lager der ikke sælger så godt, sidste års kollektion eller på produkter der skal ud af dit sortiment.

Du kan også lave en kode, der kan skabe dig mersalg på bestemte produkter, alt efter hvad du ønsker.
Måske en rabatkode til et produkt der supplementer det, der sælger bedst i shoppen. Sælger du eks. masser af sko, så kan det måske være en rabatkode til plejeprodukter, strømper eller snørebånd

Rabatkoden der får kunderne tilbage

Som tidligere nævnt, så vil vi jo altid gerne have kunderne til at komme retur. En af måderne til at få kunden ind igen, er helt korrekt gættet – nemlig med rabatkoder.
Vil vil alle sammen gerne spare penge når vi handler. Så hvis du selv havde en rabatkode liggende i en mail til en bestemt butik, så er der også større chance for, at du bruger den kode og handler i den pågældende shop, frem for i den shop hvor du skal betale fuld pris.

Når kunderne nu er i shoppen efter en bestemt varer, så kan vi jo håbe på, at de også ligger mere i kurven, nu når de har rabatkoden.

Vi skal ikke undervurdere psykologien i en rabatkode, da forbrugeren ofte føler de har gjort super handel, når der kan købes varer under normalprisen.
Hvad der er sparet, det er tjent – og jo større besparelser jo mere tilfredse er dine kunder.

Glade og tilfredse kunder der får gode priser, de kommer igen.

Du kan også lave et samarbejde med en rabatkode side, der kan få din rabatkode ud til alle de shoppere, der hver dag besøger en rabatkode side i jagten på besparelser.
En side som Rabatpower.dk har hver dag tusinde af besøgende, der vil opnå besparelser. Rabatpower har succes med at skabe trafik til alle de netbutikker, der tilbyder rabatkoder til kunderne.

En rabatkode side kan få navnet på din netbutik ud til mange nye mulige kunder.

Scroll to Top